Zukünftige Events

Der Mensch als Erfolgsfaktor in der Industrie 4.0

Die digitale Ära und die Industrie 4.0 sind geprägt von der Aussicht auf Konnektivität, Daten, Maschinen und Technologie. Wir bei ProGlove glauben, dass die digitale Transformation ihre Wirkung nur dann vollständig entfalten kann, wenn sie den Menschen mitnimmt.

Der Mensch als zentraler Erfolgsfaktor: Es ist unsere Mission, die Rolle des menschlichen Arbeiters zu stärken, damit er zu einer treibenden Kraft der Industrie 4.0 und der digitalen Transformation wird.

Unsere Technologie macht den Werker  effizienter, intergrierter und stärker.

Wann?                                                                                                      27.10.2022 von 15:00 – 17:00 Uhr mit anschließendem Biergartenbesuch

Wo?                                                                                                    Workaround GmbH                                                                                            Rupert-Mayer-Straße 44, Building 64.08a                                                    81379 München

Biergarten?                                                                                        Augustiner Schützengarten                                                                              Zielstattstraße 6                                                                                                    81379 München

Anmeldung bitte über E-Mail des DMT-Fördervereins

Hands-On WORKSHOP

printing batteries

ATTENTION: Due to the current corona virus situation, the workshop has to be postponed for to  February 2023 —

Learn how to print and characterize batteries.

On tbd
(co-located with LOPEC 2022 – the leading trade fair and most important congress for the printed electronics industry) the OE-A Working Group Education offers hands-on training in printed batteries.

The workshop program includes lectures on ink formulation and printing methods, as well as fundamentals of printed batteries and their characterization.

During lab time you will learn the basics of printing and curing various functional layers, as well as characterize your self-made battery.

When: tbd – co-located with LOPEC

Who:

• Prof. Dr. Ulrich Moosheimer – Munich University of Applied Sciences
  • Prof. Dr. Jan Bernards            – Fontys University of Applied Sciences
  • Prof. Dr. Sébastian Sanaur    – Centre Microélectronique de Provence
  • Dr. Wolfgang Schmidt           – Felix Schoeller Holding
  • Mr. Martin Krebs                      – Varta Microbattery GmbH

Where:
Hochschule München (MUAS), Lothstr. 34, G 0.32

Fees: Free of charge for students (proof must be provided)

Please register with Prof. Dr. Ulrich Moosheimer (ulrich.moosheimer@hm.edu) by February 26, 2022 (number of attendees: max. 15).